אופס, צריכים עזרה?


    התקשרו עכשיו:
    050-992-1014
    כתובת דוא''ל ראשית: razwebs@gmail.com
    ימים ושעות פעילות:
    א-ה בין השעות 09:00-19:00,
    ימי שישי וחג 09:00-14:00


איך לגרום ללקוח לאשר את העיצוב ובקלות

ניווט קלראשימאמרים מקצועייםאיך לגרום ללקוח לאשר את העיצוב ובקלות


איך לגרום ללקוח לאשר את העיצוב ובקלות

הכנתם ללקוח שלכם עיצוב מרהיב אבל הוא השיב לכם בפרצוף שדורש סטירה?
היכנסו ולמדו כיצב לגרום ללקוח לאשר עיצוב ובקלות

אל תריבו איתו

הלקוח יכול להיות מאוד מעצבן. אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לריב איתו. ריבים יגרמו לכל העבודה מולו לקחת פי 10 יותר זמן ולפעמים זה באמת פי 10, אתר שאמור להיבנות בשבועיים (אתר קטן מאוד) או בחודש (אתר קטן) עשוי לקחת כחצי שנה של עבודה עם תקלות ובקשות מרובות אם נריב עם הלקוח ולא נשמע לבקשה שלו.

 

הלקוח לא תמיד צודק, אבל תקשיבו לו בכל זאת

היו לא מעט פעמים שלקוח ביקש משהו שלטעמי היה דבילי לחלוטין, לא מקצועי וחסר ערך שסתם בא לבזבז זמן על ידי לקוח שלא ממש מכיר את השוק ואת הדרך בה הוא עובד.
מתוך פעמים אלו יצאו הרעיונות הטובים ביותר שאותם אני מיישם במערכות עד היום.
ולמה זה ככה בעצם? כי כשאנחנו בונים את האתר אנחנו מתקדמים בעיקר בטכניקה שלו ובעיקר לעבור שלבים.
אבל בתור לקוחות? בתור לקוחות אנחנו מסתכלים על דברים קטנים ואנחנו מבינים הכי טוב את הניואנסים הקטנים בתור בעלי העסקים שלנו. לפיכך, אנחנו בתור בוני אתרים חייבים להקשיב ללקוח כי מתוך כל 80 טעויות שהוא אומר יש איזה הברקה אחת חכמה מאוד. זה אומר שצרך לדעת להקשיב לכל מה שהוא אומר אבל לבצע רק את הדברים העסיסיים.


 

תשקיעו, אל תחפפו

הלקוח שילם לכם זה אומר שהוא סומך עליכם מלכתחילה. כרגע זה אומר שהמצב הוא אולטימטיבי ואידילי לכולם.
עכשיו זה בצד שלנו קודם כל לחשוב על מה שצריך לבצע ללקוח בדרך הכי טובה ואז להתחיל לבצע.
המטרה היא להשקיע ככל הניתן ברמת התקציב אותו הלקוח השקיע. אם מה שהלקוח צריך לדעתכם הוא לא בתקציב שלו אז אל תכנסו בכלל לפרוייקט. האחריות היא בידי הספקים לאשר ללקוח להיכנס לעסקה. זכרו, הלקוח לא מבין בתחום שלכם כמובן ולא יודע את הדברים האלו.

אם אתם צריכים להשקיע עוד דקה או אפילו עוד חצי שעה על משהו הכי קטן שאתם בטוחים שהלקוח אפילו לא יראה אבל יודעים שהוא חשוב לאופי העיצוב הכללי של האתר, אז רבאק תשקיעו מהזמן שלכם קצת, הלקוח נתן בכם אמון וחייב להחזיר לו בהתאם.


עמדו על שלכם

רגע מקודם אמרתי שתקשיבו ללקוח ועכשיו אני אומר שתעמדו על שלכם. נכון זה לא סותר אחד את השני.
שהלקוח רוצה משהו קודם מקשיבים, חושבים, ואז אם זה באמת לא מתאים ולדעתכם זה עשוי לפגוע באתר ואתם בטוחים שאין צורך לשנות משהו בעיצוב אז תעמוד על שלכם. 
לקוח טיפוסי קודם מתלונן ואז מתרגל ואז אומר וואו זה אחד הדברים הטובים שקניתי.

מעבר לכך, יש דבר חשוב שצריך לדעת להיזהר ממנו:
הלקוח לא מכיר את החוקים והדרכים המקובלות בשוק ולפיכך הוא עלול לבקש ממכם דברים שיציבו אתכם בעצמכם בסיכון, כמו למשל, להציג תוכן ברמה נמוכה או שילוב לא נכון של צבעים - כל אלו ייראו בעיני לקוחות ישירים שלכם כאילו אתם בניתם אתר לא איכותי.
אז לזכור, האתר של הלקוח הוא קודם האתר שלו, אבל גם חתימת התוצר שלכם.


 

חפשו את מה שהוא אוהב לפני שהתחלתם לעבוד

הכי פשוט - מבקשים מהלקוח אתרים שהוא אהב. צבעים שהוא אוהב. לוגו אם יש לו אז כמובן זה הכי חשוב.
לפי זה מוצאים תבניות או מעצבים מאפס (תלוי בפרויקט כמובן) את מה שהלקוח צריך.


 

חייבו אותו על תוספת

הלקוח באמת לא אהב את העיצוב? אתם מבינים בעצמכם שזה לא ילך? סבבה.
שלחו מייל מסודר המציג את הבעיה בצורה ברורה ושקופה לשני הצדדים.
הדגישו ללקוח שאתם מעוניינים לפתור את המצב ולהביא לידי ביטוי את האתר הכי יפה שניתן ושהלקוח יצא מרוצה
והסבירו למה זה דורש ממכם עוד זמן ועוד עבודה כדי לבצע את זה מחדש.
הלקוח צריך להבין ששינוי בעיצוב זה גריעה מהלו׳׳ז של הפרויקט ושעות עבודה נוספות וזה בסדר לתמחר לו בנוסף עריכות של העיצוב או את כל העיצוב מחדש.
תדאגו שהוא ישלם מחדש על העיצוב החדש ועל השינויים.

ככה אתם יוצאים מרוצים מבחינה כלכלית והלקוח יודע שמה שאתם עושים שווה כסף ואתם לא עובדים בחינם אפילו שהגבול דק ובקלות ניתן לעבור אותו עם בקשות קטנות.
אם צריך תגבו תשלום על דברים קטנים מאוד וזניחים אבל העיקר שהלקוח יבין שאתם לא עובדים בחינם.

אם מתישהו לגבות על דברים קטנים נראה קצת קטנוני אין בעיה, זוכרים את המייל המסודר?
תרכזו את כל הבקשות של הלקוח בנקודה אחת ותשלחו הצעת מחיר מודולרית אחת עם טונה של דברים קטנוניים.
ואז תראו בצורה ויזואלית כמה כסף שווה כל הקטנוניות הזו. לא מעט. ואתם לא עובדים בחינם!
בסוף מי פה הקטנוני? הלקוח לא אתם. אתם רק תדעו לעבוד נכון.


 

עשיתם יותר מעיצוב אחד והלקוח עדיין לא מרוצה

הלקוח שילם גם לעיצוב השני ועדיין לא מרוצה?
הציעו לו עיצוב נוסף בתשלום הוא כבר ירד ממכם.
בהצלחה.


 

רז בניית אתרים - בית עסק בוטיק המספק פתרונות לבניית אתרים ותכנות, קידום ושיווק באינטרנט ופיתוח אפליקציות. לתיאום פגישת ייעוץ בחינם חייגו 050-992-1014 או צרו קשר דרך האתר



אודותיי

    אני בונה ומפתח אתרי אינטרנט מקצועיים המקודמים במנועי חיפוש ומותאמים לכל הדפדפנים, הסלולריים ואפילו טבלטים. האתרים נבנים עם מערכת ניהול תוכן שפותחה והותאמה אישית לדרישתו של הלקוח ולאתר שהוא רכש.
    אשמח לתת לכם שירות בכל אשר תרצו.