אופס, צריכים עזרה?


    התקשרו עכשיו:
    050-992-1014
    כתובת דוא''ל ראשית: razwebs@gmail.com
    ימים ושעות פעילות:
    א-ה בין השעות 09:00-19:00,
    ימי שישי וחג 09:00-14:00


הקשר בין חוויית משתמש וקידום אתרים

שיווק ונוכחות ברשת

ניווט קלראשימאמרים מקצועייםשיווק ונוכחות ברשתהקשר בין חוויית משתמש וקידום אתרים


הקשר בין חוויית משתמש וקידום אתרים

כיום ברור יותר ויותר שלא ניתן ליצור אתר שיתקדם היטב בגוגל מבלי להעניק לגולש חווית משתמש טובה שתהפוך את האתר לנוח וידידותי למשתמש, ושני הדברים שזורים זה בזה מבלי יכולות להפריד אותם. 
 

התמקדות במילות המפתח הנכונות ותגי מטה

בראש ובראשונה, כאשר אנחנו רוצים ליצור חווית משתמש טובה, אנחנו צריכים להוביל את הגולש הישר ממנוע החיפוש לעמוד הרלוונטי אליו. לשם זאת עלינו לבחור את מילות המפתח המתאימות ביותר (לבצע מחקר מילות מפתח), לשלב אותן בתגי ה – Meta  של האתר וכמובן בתוכן. 
 

השילוב של מילות המפתח בתוכן (כולל בכותרות הפנימיות) בצורה נכונה הוא הבסיס של קידום אתרים בגוגל, נושא חשוב מאוד, מכיוון שאם משתמשים במילות המפתח בצורה מוגזמת וחוזרים עליהן יותר מדי פעמיים, הטקסט הוא בדרך כלל פחות קריא ואפילו עלול להבריח את הגולש מהאתר. לכן, כדאי לשלב מראש מספר גרסאות של מילות המפתח, גם אם זה אומר שצריך לבחור מילים דומות או נרדפות (בלאו הכי יש סיכוי גבוה שחלק מן הגולשים יחפשו אותן).
 

דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שלא כל הגולשים בהכרח נמצאים באותה רמה של בקיאות. נניח למשל שהאתר שלנו עוסק בדקים לרצפה, במצב זה עלינו לפנות הן אל גולשים שזו הפעם הראשונה שבה הם מעוניינים לבנות דק והן אל גולשים מתקדמים יותר שמעוניינים לקבל פרטים טכניים על דקים ומהן הדרישות הספציפיות להתקנה שלהם (למשל, כיצד בונים תשתית נכונה לדק). באופן זה, אנחנו יכולים לחלק את התוכן בצורה חכמה יותר או לקשר לעמודים שונים שיענו על צרכים של גולשים שמגיעים מרקע שונה.
חברה לכתיבת תוכן ומאמרים עשויה לעזור בצורה משמעותית לשיפור התוכן האיכותי שיש לנו באתר. 
 

עיצוב האתר 

אין ספק שאחד היסודות החשובים ביותר שעומדים בבסיס חווית המשתמש הוא עיצוב המושך את העין וגורם לגולש להתרשם ויזואלית מן האתר ולרצות להישאר בו.
 

גם בגוגל הבינו זאת, ולכן הם שיפרו את יכולות הסריקה שלהם כך שהאלגוריתם שלהם יוכל "לראות" את האתר בצורה דומה לזו שבה גולש אנושי רואה אותו על גבי הדפדפן - זאת על ידי סריקת קבצי העיצוב הגרפי (CSS) ,קבצי הסקריפטים השונים (לדוגמה קבצי Javascript) ופונטים המותאמים לרשת (Webfonts). 
 

המשמעות היא כפולה : 
 

  1. גוגל יכול לאתר אתרים שיש בהם חוסר איזון בין הטקסט לשאר העמוד ולהתייחס אל האתר בהתאם (למשל, לפגוע בדירוג של אתר שרובו מורכב מפרסומות וכמות התוכן בו היא מועטה)
     
  2. איש UX  מוכשר אינו חייב לעשות שימוש בתמונות בלבד ויכול לשלב תמונות עם תגי תיאור (תגי ALT), פונטים מותאמים אישית וטקסט המתגלה רק כאשר עוברים על התמונה עם העכבר או טקסט נפתח  (מצוין לאתרי מכירות בהם דחיסה של טקסט יכולה לפגוע בעיצוב). כך אפשר למעשה למצוא את עמק השווה בין דרישות מקדם האתרים ובין דרישות המעצב (אשר בדרך כלל מתנגשות זו עם זו).
     

התאמה למובייל

עוד מאפיין חשוב של חווית משתמש הוא התאמה למובייל, כאשר ברור שאתר שאינו מותאם לגלישה מטלפונים סלולריים לא יוכל להיות שימושי עבור חלק ניכר מקהל היעד העיקרי שלו (הנתונים היום מראים שמספר הגולשים מטלפונים חכמים כבר עובר את אלו ממחשבים אישיים...).
 

בכל דרך שבה בוחרים לבנות את האתר הסלולרי, חשוב לעמוד בדרישות הטכניות מצד גוגל על מנת שגוגל יוכל לסרוק את האתר כראוי ולהציג את הגרסה הסלולארית שלו לגולשים כאשר הם מחפשים בגוגל מטלפונים חכמים. למעשה, אתרים שאינם מותאמים במלואם לסלולר, עלולים להיות מדורגים נמוך יותר מאתרים מותאמים. למרבה המזל, גוגל מספקת למפתחים כלים שבאמצעותם הם יכולים לבדוק עד כמה האתר שלהם מתאים לסלולר, ואם הוא אינו מותאם, מה בדיוק עליהם לעשות כדי להפוך אותו לכזה.
 

היררכיה וניווט

היררכיה חשובה מאוד לחוויית השימוש באתר : באמצעות יצירת תפריטים ידידותיים למשתמש שקל לנווט בתוכם, המשתמש יכול למצוא בקלות את העמודים החשובים לו מבלי להיות מוקף בעומס של מידע. לכן חשוב מאוד לא ליצור יותר מדי תפריטים ובעיקר לא להגזים עם תפריטי המשנה. 
 

אגב, היררכיה לא כוללת רק את התפריטים עצמם, אלא גם  דפי ארכיון ודפי מאמרים : לעיתים קרובות יוצא לראות עמודים ארוכים מדי עם עשרות קישורים לעמודים פנימיים יותר, מה שבוודאי לא מוסיף לקלות הניווט באתר ומקשה מאוד על הגולש למצוא דווקא את מה שהוא מחפש. אחד הדרכים לפתור זאת היא באמצעות עמודי תגיות אשר מרכזים ביחד את כל הדפים הקשורים לנושא מסוים. זהו פתרון נוח מאוד כל עוד אין יותר מדי דפי תגיות...
 

כמובן שגם מבחינת גוגל, ההיררכיה היא חשובה מאוד מכיוון שבאמצעותה האלגוריתם שלו יכול לסרוק את כל הדפים באתר ולדעת מהו הקשר ביניהם ואיזה עמודים הם חשובים יותר מאחרים. 
 

קישוריים פנימיים

קישורים פנימיים חשובים מאוד לקידום האתר מכיוון שהם יכולים לחזק עמודים פנימיים יותר מבלי צורך להשתמש בתפריטים עמוסים מדי. לדוגמה, אם יש לנו מוצר מסוים או פוסט בבלוג שאנחנו מעוניינים לקדם, נוכל לקשר אליהם מעמוד גבוה יותר בהיררכיה של האתר. כך אנחנו גם מעניקים לגולשים שלנו חווית משתמש טובה יותר מכיוון שאנו מאפשרים להם להגיע למידע חשוב שאולי מעניין אותם בנוסף למה שהם קוראים כרגע, ואולי הם לא היו נחשפים אליו תוך כדי שיטוט אקראי באתר.
 

מהירות

מהירות היא תמיד חשובה ליצירת חווית משתמש טובה, ולכן אתרים מעוצבים ומרשימים עם הרבה מאוד פיצ'רים ועמודים לא יכולים לבוא על חשבון המהירות וזמן עליית הדפים. גם בגוגל יודעים זאת ולכן בשנים האחרונות הם מתחשבים גם במהירות עליית האתר כאשר הם מדרגים אתרים שונים (כרגע מדובר רק על פקטור קטן מאוד, אך בעתיד הוא כנראה יהפוך להיות הרבה יותר משמעותי).
 

רז בניית אתרים - בית עסק בוטיק המספק פתרונות לבניית אתרים ותכנות, קידום ושיווק באינטרנט ופיתוח אפליקציות. לתיאום פגישת ייעוץ בחינם חייגו 050-992-1014 או צרו קשר דרך האתר



אודותיי

    אני בונה ומפתח אתרי אינטרנט מקצועיים המקודמים במנועי חיפוש ומותאמים לכל הדפדפנים, הסלולריים ואפילו טבלטים. האתרים נבנים עם מערכת ניהול תוכן שפותחה והותאמה אישית לדרישתו של הלקוח ולאתר שהוא רכש.
    אשמח לתת לכם שירות בכל אשר תרצו.