
מידע על פרסום באינטרנט ושיווק שותפים
הכותב: רז בניית אתרים
פרסום באינטרנט לעסקים
העולם מתקדם במהירות כל כך גבוהה, שאתם יכולים פשוט להתרכז בעבודה ולא לשים לב כיצד הדברים משתנים. רק לפני עשור החל האינטרנט להיות הדבר הבא וכיום מדובר בפלטפורמת הפרסום מספר אחת בעולם. חברות רבות בעולם וויתרו על תקציבי הפרסום שלהם לרדיו ולטלוויזיה כדי להשקיע אותם באינטרנט, ובצדק.מדוע חשוב שנקדם את האתר שלנו באינטרנט?
האינטרנט הפך זה מכבר למקום אליו כולם ניגשים כדי לעשות קניות, לחפש מידע ולהשוות מחירים. אם נתקעתם מחוץ לבית ואתם זקוקים לפתע למנעולן, קרוב לוודאי שתפתחו את האינטרנט בטלפון ותחפשו מנעולן באזור מגוריכם. אם אתם רוצים לקנות רהיט לבית או כלי עבודה לגינה, הרי שלבטח תחפשו אותם באינטרנט כדי לקבל מושג אודות המחירים שלהם ואולי אפילו היכן כדאי לקנות. חיפוש פשוט באינטרנט מקנה לצרכן את כל המידע שהוא צריך ואף יכול לחסוך לו זמן, כסף ומאמץ רב בהשגת מבוקשו. לכן אם אתה לא באינטרנט – אתה לא קיים.האם נוכל לבצע פרסום באינטרנט בעצמנו או שנאלץ לשלם לאיש מקצוע?
לשאלה הזו תשובה פשוטה מאוד. אתם יכולים לאפות בבית חלה לשישי, אך זו לא תצא בדיוק כמו החלה במאפייה. הסיבה לכך שאולי אין לכם את הכישורים, הידע או הכלים שיש לאופה המוסמך במאפיה. אותו דבר באינטרנט – אתם יכולים ללמוד את התחום, לעבור קורסים ולהתחיל לבצע ניסוי וטעייה, אבל אלה לא השתוו לחברת אינטרנט בעלת וותק וניסיון בתחום שמכירה את רזי התחום לעומק.סוגי פרסום באינטרנט לעסקים:
הרשתות החברתיות הפכו זה מכבר לבית שני עבור אנשים רבים, בכל הגילאים. פייסבוק, טוויטר, לינקדין, אינסטגרם ואחרות תופסות מקום גדול בחיינו. בכל מקום שתכלו תראו אנשים מצטלמים ומעלים תמונות לרשתות החברתיות, מעלים סטטוסים, תכנים, ציוצים ועוד. עם דרך נכונה והידע הנדרש ניתן בהחלט לבנות נוכחות אינטרנטית מסיבית לעסק באמצעות רשתות חברתיות.
פרסום ממומן:
אחת השיטות המהירות ביותר באינטרנט להשיג תוצאות היא באמצעות פרסום ממומן. ענקיות האינטרנט גוגל ופייסבוק מספקות במה פרסומית למיליוני עסקים ברחבי העולם ואלה משלמים כסף רב על מנת לקבל חשיפה. ניתן לפלח את הפרסום בסיווגים שונים ובתמורה לתקציב הנכון ודף מכירה משכנע, תוכלו להשיג לקוחות במהירות.
קידום אורגני:
קידום בגוגל הוא תהליך שבו אתם או חברת קידום מקצועית מבצעת פעולות אשר הופכות את האתר שלך לידידותי למנוע החיפוש. באמצעות פעולות אלה האתר עולה גבוה יותר במנוע החיפוש. כמובן כדי למקד את התוצאות יש לבצע את הפעולות למילות מפתח מסוימות שאותם אנשים יחפשו כדי להגיע אליכם.
שיווק שותפים:
זו שיטה שמאפשרת למשווקים למקסם את המכירות, ללא השקעה כספית גדולה, אלא רק בעזרת מוטיבציה של שותפים שמשווקים את המוצר. נשמע מפתה? אכן זה נכון. למרות זאת, נראה גם, ששיווק שותפים נראה כשיטה שקשה ליישם אותה בפועל ולעקוב אחריה לעסקים קטנים ובינוניים. האם זה נכון? איך שיווק שותפים עובד? כאן ננסה לענות לכם על שאלות אלו.
לשיטת שיווק שותפים יש כמה מושגים בסיסיים שעליהם היא נשענת:
- CPS – cost per sale- תשלום על מכירה
- CPV – cost per visit- תשלום על ביקור
- CPL – cost per lead- תשלום על ליד
- CPI – cost per install- תשלום על התקנה
אך כיצד המשווק יודע דרך איזה שותף הגיע לקוח זה או אחר? לכל שותף ניתן מספר ייחודי(referral ID), אשר נכלל בקישור מהאתר של השותף לדף המשווק. כאשר מתבצעת פעולה רצויה על ידי הלקוח, המערכת מאתרת מהקישור את מספר השותף, ועבור שותף זה נרשם מענק כספי עבור אותו לקוח. ככל דרך אותו שותף יגיעו יותר לקוחות, כך מענק כספי יהיה גבוה יותר.
לפי מגזין האינטרנט Techworld, אחד החסרונות של השיטה, הוא שהמשווק רואה רק את התוצאה הסופית של שיווק שותפים ואת ה-referral ID בלבד. הוא לא יודע באילו אמצעים השתמש השותף. זה נותן חופש פעולה עבור נוכלים למיניהם להשתמש באמצעים לא כשרים לגיוס לקוחות.
אז כיצד מתמודדים עם הנוכלים והתרמיות? ראשית כל באינטרנט ישנם מספר כלים טכנולוגיים לגילוי תרמיות אלו. בנוסף, על כל תלונה מצד הלקוח על השותף, יש ברוב המקרים תגובה קשה של המשווק עד כדי פסילת השותף מתוכנית שותפים לאלתר. לכן שותפים נזהרים מתרמיות על מנת לא לאבד מקור הכנסה. לכן אל דאגה, היקפי תרמיות אלו יורדים עם הזמן למינימום.
לסיכום ניתן לומר, ששיטת שיווק שותפים היא אחד הכלים השיווקיים החזקים שמציע שוק האינטרנט בימינו. פשטותה מצד אחד, ויכולותיה הנרחבות והפוטנציאל העסקי הגבוה בצד שני, הופכים אותה לשיטת שיווק עיקרית של הרבה חברות בארץ ובעולם. הבנתם איך שיווק שותפים עובד? אז קדימה, נסו את השיטה, ואולי גם אתם תוכלו להרוויח כסף מהבית!