
ההשפעות של העדכונים החדשים על הקידום האורגני
הכותב: רז בניית אתרים
האלגוריתמים של מנועי החיפוש מבוססים על הנחת יסוד פשוטה: קהל הגולשים רוצים לשאול שאלות ולקבל את התשובה הטובה ביותר, זהו הבסיס לכל התחום של קידום אתרים בגוגל. לכל חיפוש, ישנם מאות ואלפי אתרים אשר יכולים להציע קישור רלוונטי או תובנות בהתייחסות לשאלה. כתוצאה מכך, על מנועי החיפוש יש להשלים שלושה מטרות שונות:
-
לפסול את כל האתרים אשר אינם רלוונטיים לנושא
-
להציג רשימת אתרים אשר כן רלוונטיים לנושא
-
לדרג ולתעדף את האתרים הללו לפי חשיבות, כדי לזהות מהם האתרים הכי רלוונטיים לנושא
מכיוון שאין פקטור אחד יחיד אשר מספיק כדי ליצור את התובנות האלו, גוגל ומנועי חיפוש נוספים משתמשים באלגוריתם מסובך אשר משלב עשרות ומאות פקטורים. הפורמולה המדויקת איננה ידועה, אך ישנם מספר רב של נושאים אשר באים לחשבון. כולל את אלו:
-
סמכות הקישור: מספר הקישורים הנכנסים, איכות האתרים מהם באו, טקסט עוגן בשימוש
-
פקטורים הקשורים לדף: כמו תגיות מטה, עיצוב רספונסיבי לנייד, מהירות טעינת הדף
-
כוח המותג: כמות החיפוש למותג, אזכורים למותג, ציטוטים לשם המותג בהקשר עם מילות חיפוש מסוימות
-
תוכן: איכות ועומק התוכן, תכיפות עדכוני התוכן, קריאות ושיתופים ברשתות החברתיות.
איך שהתחלתם כבר לחשוב שאתם מבינים את הפרטים הספציפיים לאלגוריתם של גוגל, זה חשוב לציין שישנם שינויים המתחוללים באלגוריתם כל הזמן. על ידי הבנה של טרנדים היסטוריים במה שהשתנה והיכולת להישאר מעודכן בכל הדברים החדשים שקורים, בעלי אתרים האלו מחזיקים בסיכוי הטוב ביותר לפתח ולהטמיע אסטרטגיות אשר יובילו לדירוגים גבוהים וארוכי טווח.
גוגל משתנה: היום ומעבר לזה
העדכונים האחרונים נתנו את הטון להיכן אנחנו יכולים לצפות שהעדכונים העתידיים יגיעו. ישנה התמקדות גוברת על התוכן, קישורים, ונוכחות ניידת (סמארטפונים, טאבלטים וכדומה). כתוצאה מזאת, זה מצופה שהעדכונים העתידיים להגיע יתמקדו בשיפור ועידון של התאוריות האלו ושיפור הדיוק של העדכונים הללו. לדוגמא, המון מומחים מאמינים שעדכון פינגווין עתידי המוכוון לקישורים יכוון לתחום הבלוגים המנוהלים על ידי אורחים באתר, ולדבר זה כבר יש לא מעט רמזים אפילו מטעם גוגל עצמם.
אם אתם מעוניינים לדעת עוד, ישנם מספר אסטרטגיות אשר יכולות לעזור לכם להישאר מעודכנים עם כל השינויים האחרונים. מעקב אחר הבלוג של גוגל, עדכוני הוובמאסטר טולס, והבלוג האישי של מאט קאטס הם מקומות מעולים להתחיל בהם. קריאה באופן קבוע של מאמרים מהתחום יעזרו לקבל נתונים ופרספרטיבות ממומחים לקידום אורגני בעולם.