
איך לתמחר בנייה של אתר
הכותב: רז בניית אתרים
כמה אתה אינטרנט צריך לעלות? האם בכלל ניתן לתת הערכת מחיר
מדוייקת לפני שמתחילים לפתח? שיטה פשוטה לתמחור אתר, רמז: להשקיע. בואו תלמדו אבל איך.
הקדמה
לקוחות אוהבים לקבל מחיר אחיד, או יותר נכון מחיר אחד.אפשר גם לנסח את זה אחרת, לקוחות לא אוהבים לקבל כמה מחירים שונים, הם בדרך כלל ילכו לחפש את השירות אצל המתחרה שלכם.
לפיכך, אחד הגורמים החשובים ביותר שבו אתם צריכים להשקיע או להשקיע יותר ממה שאתם משקיעים עכשיו זה לתמחר נכון.
תמחור נכון הוא השקעה.
השקעה של זמן, השקעה הכרוכה בניסיון, השקעה של עבודות שחורות (טלפונים לקולגות, מעבר מוקפד על אתרים דומים) ואפילו השקעה כספית.
הדבר הראשון שעושים
קודם כל יש להכיר בעל פה את סדר התהליכים לבניית אתר אינטרנט לפני שבפועל מתמחרים אתר.ולמי שעדיין לא קרא את המאמר שקישרתי אליו, אסכם את זה בקצרה - הדגש העיקרי הוא קודם כל לאפיין, אחר כך להציע.
מה הכוונה - קודם כל צריך ליצור איפיון מדוייק של המערכת - זאת תעשו טרם תשלחו ללקוח הצעת מחיר מפורטת.
לפני שתאפיינו רצוי שתתנו טווח מסויים של מחירים אותו הלקוח ישמע ויחליט האם כדאי להמשיך איתכם לתהליך איפיון.
שימו לב, זה חשוב, הציגו ללקוח טווח מחירים כדי שלא תאפיינו סתם במשך זמן רב ואז הוא פתאום ישמע את המחיר יתפלא ויברח.
אם האיפיון הולך להימשך זמן רב, אל תחששו להגיד ללקוח את זה מראש ולגבות ממנו תשלום בגין כתיבת האיפיון.
האיפיון הוא הגורם החשוב ביותר בתהליך של בניית אתר אינטרנט.
התאמת ציפיות
בטח יצא לכם לנהל פגישת איפיון מול הלקוח או לדבר איתו בטלפון ולחשוב על אתר א' בזמן שהוא חושב על אתר ב'.בתרגום חופשי: אתם מבינים שיש לו תקציב של נניח 5,000 ש''ח ואתם מתכננים לבנות לו אתר בהתאם,
ואתם, בדגש על אתם מבינים את ההבדל והמשמעות של כל דבר קטן ואת הדקויות אותם הוא מבקש,
אבל הוא, בדגש על הוא לא מבין את זה.
והוא בכלל חושב שתבנו לו אתר כמו גוגל, או פייסבוק או משהו כזה בערך.
אז אל תהרסו לו את השמחות, אבל כוונו אותו לפני שאתם מתחילים בפועל לבנות לו אתר, נותנים לו מחיר או סוגרים איתו עסקה לאתר שהוא הולך לקבל.
אל תבטיחו לו דברים שלא תוכלו לקיים במחיר שהוא משלם.
לעולם אל תתנו יותר ממה ששילם לכם ותמיד תסגרו עסקה שאתם בטוחים שהסכום שהוא נתן לכם
יספיק לכל ההוצאות האפשריות.
חשבו כלכלית - הוצאות וכאלה
פרסום. דלק. עובדים. תוכנות שצריך לרכוש. זמן תמיכה ועוד הרבה גורמים שעשויים לגזול לכם זמן וכסף מהנתח שהלקוח הולך לשלם לכם. נסו לחשוב כמה אתם הולכים להרוויח מהעסקה נטו ורק אז תציגו ללקוח את הברוטו.ככה גם לא תופתעו שחלק לא מבוטל מהכסף ילך להוצאות.
תמיד מומלץ לנסות לייעל תהליכים ולקצר בהוצאות. זה לא אומר שצריך להתקמצן על כל דבר קטן, אבל אם אתם יכולים לעשות אופטימיזציה לקמפין פרסום שלכם ולשלם 20% פחות לקליק, המשמעות היא שאתם מרוויחים 20% יותר.
אבל לעולם אל תחסכו בכלי עבודה, באיכות של עובדים וכדומה.
בדקו מה עושה זה שאתם הכי סומכים עליו
בטח יצא לכם להכיר קולגות בתחום ולמיין אותם לפי איכות העבודה שלהם.אם לא יצא לכם עדיין, מומלץ בחום.
בכל מקרה, אל תתביישו להרים טלפון לאחד הגורמים האלו ולהעלות לדיון את האתר אותו תרצו לתמחר.
כמובן אל תגשו לפרטים קטנים מדי, בסופו של דבר מדובר בחבר שהוא גם מתחרה שלכם ולא היועץ העסקי שלכם.