
בניית אתרים לצלמים
הכותב: רז בניית אתרים
אין זה סוד, שכל בעל עסק או בעל מקצוע מחזיק באמתחתו אתר אינטרנט שיהווה כרטיס ביקור עבורו. אתר זה מאפשר ללקוחות פוטנציאליים לקרוא אודותיו, לראות עבודות ישנות שלו וכן ליצור איתו קשר, ישירות דרך האתר או באמצעות פרטי התקשרות שמופיעים באתר.
זו הסיבה שכל צלם מתחיל או מנוסה, חייב שיהיה לו אתר אינטרנט משלו. מדובר באתר שיכיל מידע טקסטואלי אודותיו וכן גלריות של תמונות שיאפשרו לגולשים לראות מה הוא צילם בעבר, איזה סוג צילומים הוא עושה, להתרשם מעבודותיו וללמוד על מאפייני הצילום שלו. זה לא משנה אם מדובר בצלם אירועים, צלם מוצרים, אופנה או כל צלם אחר.
כמו כל אתר אינטרנט, גם אתר לצלמים חייב להתבסס על מאפיינים שונים. חלקם, כפי שנראה מיד, מתאימים לכל בעל מקצוע חופשי, אחרים לעומת זאת, מותאמים באופן ספציפי רק לצלמים. צריך לקחת בחשבון, צלם שמבקש לבנות אתר ואיננו עושה זאת על פי אותם דגשים, מפספס את הרעיון, לא רק במובן הזה שהוא שבונה אתר שאיננו מתאים לצרכיו אלא גם במובן הזה שהוא עלול לפספס קהל רב. כל אתר אינטרנט חייב להיות מבוסס על מאפיינים שמתאימים לבית העסק או לבעל מקצוע אותו הוא אמור לשרת, אחרת הוא לא יוכל לעשות את עבודתו.
חישבו על צלמי חתונה לצורך העניין, שכלי מרכזי שלהם לצורך פרסום עבודתם ושיווק ללקוחות פוטנציאליים – זה כמובן אתר אינטרנט עתיר תמונות פורטפוליו של עבודות קודמות להתרשמות לקוחות.
זו הסיבה שכל צלם מתחיל או מנוסה, חייב שיהיה לו אתר אינטרנט משלו. מדובר באתר שיכיל מידע טקסטואלי אודותיו וכן גלריות של תמונות שיאפשרו לגולשים לראות מה הוא צילם בעבר, איזה סוג צילומים הוא עושה, להתרשם מעבודותיו וללמוד על מאפייני הצילום שלו. זה לא משנה אם מדובר בצלם אירועים, צלם מוצרים, אופנה או כל צלם אחר.
כמו כל אתר אינטרנט, גם אתר לצלמים חייב להתבסס על מאפיינים שונים. חלקם, כפי שנראה מיד, מתאימים לכל בעל מקצוע חופשי, אחרים לעומת זאת, מותאמים באופן ספציפי רק לצלמים. צריך לקחת בחשבון, צלם שמבקש לבנות אתר ואיננו עושה זאת על פי אותם דגשים, מפספס את הרעיון, לא רק במובן הזה שהוא שבונה אתר שאיננו מתאים לצרכיו אלא גם במובן הזה שהוא עלול לפספס קהל רב. כל אתר אינטרנט חייב להיות מבוסס על מאפיינים שמתאימים לבית העסק או לבעל מקצוע אותו הוא אמור לשרת, אחרת הוא לא יוכל לעשות את עבודתו.
חישבו על צלמי חתונה לצורך העניין, שכלי מרכזי שלהם לצורך פרסום עבודתם ושיווק ללקוחות פוטנציאליים – זה כמובן אתר אינטרנט עתיר תמונות פורטפוליו של עבודות קודמות להתרשמות לקוחות.
דגשים עיקריים לבניית אתר לצלם מקצועי
ישנם כמה דגשים שכל צלם חייב שיהיו נוכחים באתר אינטרנט שלו, אנחנו נציג אותם כעת.
טקסט ברור וקריא – אומנם הצלם מתעסק בצילום, אך חשוב שהגולש יוכל למצוא חומר טקסטואלי עליו. מי הוא, מה הוא עושה, כמה שנים הוא בתחום, איזה ניסיון יש לו, היכן הוא למד צילום, באילו סגנונות הוא מתמחה. זה יעזור לגולש להחליט האם מדובר בצלם שמתאים לצרכים שלו או לא. כשמדובר על טקסט לגולש, הכוונה לא רק בעמוד אודות אלא גם במאמרים מקצועיים שמלמדים על צילום, מאמרים שנכתבים על ידי הצלם עצמו.
גלריות תמונות – הבסיס של אתר צלמים זה גלריית תמונות. כאן הוא צריך להציג את התמונות המובחרות שלו. רצוי לחלק את התמונות על פי קטגוריות, נניח ומדובר בצלם אירועים אז התמונות צריכות להיות מסודרות על פי, קבלת פנים, טקסים, ריקודים (כמובן על פי סוגי האירועים) וכדומה. חשוב להציג ממדים שונים של גלריות, למשל, תמונות חוץ, תמונות פנים, צבע, שחור לבן ועוד.
עיצוב האתר – בסופו של דבר, צלם מוכר את מרוכלתו, קרי התמונות, דרך העיצוב שלהן. לכן חשוב שהצלם יציג אתר מעוצב בצורה יפה. אחרת זה ייראה כאילו הוא מזלזל בעבודתו או לא מבין מהו עיצוב. אם צלם לא מבין מהו עיצוב, תהיה לו בעיה למכור את עצמו ללקוחות. מכאן שכל צלם חייב שהאתר שלו יהיה מעוצב בצורה יפה ומושכת. כשמדברים על עיצוב האתר, חשוב גם, שהוא יעניק לגולש חווית משתמש נעימה, כך הוא ייהנה כשהוא עובר מעמוד לעמוד וגולש באתר.
צור קשר – האתר צריך לכלול שורה של אלמנטים דרכם אפשר ליצור קשר עם הצלם, החל מעמוד צור קשר, אפשרות ליצירת קשר דרך נציג וירטואלי, מייל, טלפון ועוד.
קישורים חברתיים – בסעיף זה יותר מדובר על שיווק באינטרנט לסוגיו, אבל קשה לדבר על בניית אתרים ללא זיקה לשיווק. כאן הכוונה להפניה לעמוד הפייסבוק (כמובן שחשוב שהעמוד יהיה מפותח ומעניין), טוויטר, אינטסגרם ורשתות חברתיות אחרות. אחת הרשתות הפופולאריות בקרב צלמים היא פינטרסט, רשת חברתית שכוללת אך ורק תמונות. היא פופולארית מאוד בקרב גולשים שלא מעוניינים בטקסטים כמו פייסבוק אלא בתמונות, חשוב שהצלם יתחבר לרשת זו ויפרסם בה מעת לעת. למידע נוסף על פרסום באינטרנט.
טקסט ברור וקריא – אומנם הצלם מתעסק בצילום, אך חשוב שהגולש יוכל למצוא חומר טקסטואלי עליו. מי הוא, מה הוא עושה, כמה שנים הוא בתחום, איזה ניסיון יש לו, היכן הוא למד צילום, באילו סגנונות הוא מתמחה. זה יעזור לגולש להחליט האם מדובר בצלם שמתאים לצרכים שלו או לא. כשמדובר על טקסט לגולש, הכוונה לא רק בעמוד אודות אלא גם במאמרים מקצועיים שמלמדים על צילום, מאמרים שנכתבים על ידי הצלם עצמו.
גלריות תמונות – הבסיס של אתר צלמים זה גלריית תמונות. כאן הוא צריך להציג את התמונות המובחרות שלו. רצוי לחלק את התמונות על פי קטגוריות, נניח ומדובר בצלם אירועים אז התמונות צריכות להיות מסודרות על פי, קבלת פנים, טקסים, ריקודים (כמובן על פי סוגי האירועים) וכדומה. חשוב להציג ממדים שונים של גלריות, למשל, תמונות חוץ, תמונות פנים, צבע, שחור לבן ועוד.
עיצוב האתר – בסופו של דבר, צלם מוכר את מרוכלתו, קרי התמונות, דרך העיצוב שלהן. לכן חשוב שהצלם יציג אתר מעוצב בצורה יפה. אחרת זה ייראה כאילו הוא מזלזל בעבודתו או לא מבין מהו עיצוב. אם צלם לא מבין מהו עיצוב, תהיה לו בעיה למכור את עצמו ללקוחות. מכאן שכל צלם חייב שהאתר שלו יהיה מעוצב בצורה יפה ומושכת. כשמדברים על עיצוב האתר, חשוב גם, שהוא יעניק לגולש חווית משתמש נעימה, כך הוא ייהנה כשהוא עובר מעמוד לעמוד וגולש באתר.
צור קשר – האתר צריך לכלול שורה של אלמנטים דרכם אפשר ליצור קשר עם הצלם, החל מעמוד צור קשר, אפשרות ליצירת קשר דרך נציג וירטואלי, מייל, טלפון ועוד.
קישורים חברתיים – בסעיף זה יותר מדובר על שיווק באינטרנט לסוגיו, אבל קשה לדבר על בניית אתרים ללא זיקה לשיווק. כאן הכוונה להפניה לעמוד הפייסבוק (כמובן שחשוב שהעמוד יהיה מפותח ומעניין), טוויטר, אינטסגרם ורשתות חברתיות אחרות. אחת הרשתות הפופולאריות בקרב צלמים היא פינטרסט, רשת חברתית שכוללת אך ורק תמונות. היא פופולארית מאוד בקרב גולשים שלא מעוניינים בטקסטים כמו פייסבוק אלא בתמונות, חשוב שהצלם יתחבר לרשת זו ויפרסם בה מעת לעת. למידע נוסף על פרסום באינטרנט.